קופת גמל להשקעה

מהי קופת גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה היא מכשיר לחיסכון והשקעה לכל טווח זמן החל מיום ועד חיסכון לגיל הפנסיה (אסייג ואומר שאף שהמוצר "יודע" להיות אלטרנטיבה לזמן קצר, אני לא ממליץ על השקעה בקופת גמל להשקעה או בכל אלטרנטיבה לפרקי זמן קצרים).

מדובר בתוכנית "רב תכליתית" המתאימה למגוון יעדים. החל מחיסכון לילד, לטיול לחו"ל, החלפת רכב או לכל מטרה אחרת, ועד חיסכון נוסף להגדלת קצבת הזקנה (פה טמון אחד היתרונות הגדולים ואגע בו בהמשך.

כמו כן היא מהווה חלופה למי שמנהל כספים באמצעות קרנות נאמנות, פוליסות חיסכון בחברות הביטוח ואף ניהול תיקים בבית השקעות.

מה היתרונות העיקריים של קופת גמל להשקעה?

לקופת גמל להשקעה יש יתרונות רבים, ביניהם:

1.    נזילות מלאה – אין התחייבות לפרק זמן מינימאלי או פרק זמן כלשהו. החברה המנהלת מחויבת להעביר את הכסף לחשבון הבנק שלכם תוך 4 ימי עסקים ממועד הגשת הבקשה.

2.    ניהול מקצועי של הכספים ע"י גופים מתמחים, מה שצפוי להניב תשואות אטרקטיביות לאורך זמן (במיוחד אם משווים לפיקדון בנקאי).

3.    דחיית תשלום מס ריווחי הון רק למועד הפדיון הסופי. ז"א שאין חיוב מס ריווחי הון לא בעת מכירה של ני"ע בתוך התיק, לא בעת מעבר בין מסלולי השקעה שונים ואף לא במועד ניוד החיסכון בין מנהלי קופות שונים. יתרון זה הוא נדבך נוסף ביכולת אפיק זה לספק תשואה עודפת.

4.    יתרון מס נוסף וייחודי הוא שאם לאחר גיל 60 תבחרו להמיר את החיסכון שלכם לקצבה חודשית תיהנו מפטור מלא ממס ריווחי הון וכן מפטור מלא ממס על הקצבה שתתקבל.

5.    עלויות ניהול אטרקטיביות ביחס לחלופות ובעיקר אם נשווה לקרנות נאמנות במסלולים המאופיינים בחשיפה למניות.

6.    יכולת גיוון השקעות גם מעבר להשקעות פיננסיות סחירות כגון מניות ואגרות חוב, לדוגמא: מתן הלוואות והשקעה בנדל"ן. המשמעות היא תיק פחות תנודתי שיכול להניב תשואות יציבות וראויות גם כאשר הריביות נמוכות.

עלויות וניהול הכסף.

דמי הניהול המירבים הם עד 4% מפרמיה (מכל הפקדה שוטפת) + עד 1.05% מהצבירה במונחים שנתיים.

השקעת הכספים הינה בעיקר באגרות חוב ובמניות. אחוז לא גבוה מושקע גם בנכסים לא סחירים כגון: הלוואות פרטיות ואף נכסי נדל"ן. השוני בין המסלולים התמהיל הוא בעיקר סביב אחוזי החשיפה לנכסי הבסיס השונים. לאחרונה צוברת תאוצה פתיחת מסלולים נוספים, שהתמחותם מעקב אחרי מדדים מובילים כגון ה S&P500.

בחירת המסלול נעשית במועד ההצטרפות, והיא ברת שינוי בכל עת (תוך שלושה ימי עסקים). כאמור שינוי מסלול השקעה לא כרוך בעלות וכן לא מהווה אירוע מס.

האם ישנן מגבלות על ההפקדה?

ישנה מגבלת הפקדה של עד 76,449 ₪ לאדם בשנה קלנדרית (נכון ל 2023). הסכום מתעדכן אחת לשנה בצמוד למדד. ניתן לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק "קופת גמל להשקעה" שם אנו מעדכנים בשינויים בתקרות, וחדשות נוספות.

מעוניינים לפתוח קופת גמל להשקעה?

השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם!


שם*
שם משפחה
מייל:
סלולרי:*
משהו נוסף שרלוונטי לפניה
Scroll to Top